Dag 1 - Berätta om dina kaniner och hur dom bor

 
 
Bianca - Min ena Dvärghare som tyvärr har blivit smått aggresiv på senaste tiden. Hon har bitit mej x antal gånger... Så hon kommer jag inte avla på något utan hon är bara min "kel kanin". :) Hon är också väääldigt duktig på att hoppa! ( Iaf hemma). På tävlingar går det inte något vidare. Dock var det ett tag sedan vi var å tävlade nu så hon kanske har ändrat sej^^
Hon är väääldigt smart också. Bäst på att rymma hur mycket man än försöker säkra hagen så rymmer hon genom minsta lilla hål. Kompostgaller hoppar hon över utan problem, är det nät över klättrar hon upp och kryper under nätet. Hon är inte dum!
 
Sid - Lillpojken :) När jag fick hem honom var han lite rädd av sej å gömde sej så fort han såg någon. Nu har han blivit riktigt mysig! Hoppas på att han behåller sin personlighet så kommer han bli en perfekt avelskanin om några år. ;) 
 
Leon - En kastrerad blandras/hoppkanin herre på 5 år ifrån Stockholm. Köpte honom i våras från Silverados hoppkaniner som sälskap till Nora. Nu är dom två oskiljaktiga! Otroligt glad att jag köpte Leon :)
Han är inte direkt någon myskanin. Men eftersom jag har han bara för Noras skull så spelar det ingen roll hur han är mot mej så länge han och Nora kommer överens.
 
Nora - Tjockiskaninen. Himmla social kanin det :) Skuttar alltid fram till en och vill bli klappad när hon är ute. Ingen svårfångad kanin det inte ;)
 
 
Såhär bor Leon & Nora
Dom har en otroligt stor hage som dom är i under dagarna så dom är på sättovis frigående :P Funderar på att dela av hagen i 4 eller 3 så kan Sid och Bianca få en varsin hage. 
 
Här bor lilla Sid^^
 
Biancas bur och hage
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Har Leon tävlat ngt? =)

Svar: Ja, på hans förra ställe blev han tävlad rätt ofta. Han blev klassad i medelsvår :) Men sen han flyttat hit har han inte tävlat något utan e bara en "hemmakanin" eftersom han är lite äldre.
Sara Andersson

2012-09-28 @ 14:40:26
URL: http://svartkanin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0