Lyckad gårdag!

Just nu är jag superduper happy! Bianca hoppade kanonbra och gick i mål på bara 2 fel. Hamna på plats 5/13 vilket är en enorm förändring för att vara Bianca. Förut vägrade hon hoppa över hindrerna på tävlingar men nu hoppade hon! Det kanske inte gick så fort men jag är stolt att ville hoppa iaf ;) Lilla Sid gick det inte alls lika bra för men klart det är lite nervöst för honom som aldrig vart ute och tävlat förut. Han hoppade över något hinder bara. Han var inte rädd utan nog mest nyfiken av sej. Han hoppade typ 2 hinder och kom aldrig i mål. Han fick gå med oss runt inne på uställningen och fick massa hjärtan att smälta så söt och liten som han är ;) Världens mysplutt.
Sen har jag en till sak jag ska berätta...Igår var det inte bara Mela och Sara D som kom jag hem med en extra kanin.. Helt oplanerat blev det en till Dvärghare som fick följa med mej hem. ;) En viltgrå fin liiiten tjej på 2 år! Som nu mer heter Doris^^ Verkar inte som hon kommer från seriösa uppfödare då hennes klor var sjukt långa och hon skänkte bort kaninerna för att hon tröttnat på dom. "Bara" för att man tröttnar på kaninerna betyder ju inte det att man får sluta klippa deras klor... Usch. Stamtavla fick jag inte heller med kaninen utan den skulle skickas. Hoppas dom gör det, har deras nummer så inte svårt få tag på dom i värsta fall. Doris var väldigt rädd när jag fick hem henne men idag har jag försökt hållt på med henne lite för att hon ska bli lite socialare. Väldigt tråkigt med rädda kaniner.

Kommentarer
Postat av: Greta

Kul att Bianca äntligen gick bra! :)

2012-10-21 @ 22:10:41
URL: http://www.kaninbodan.bloggplatsen.se
Postat av: Linnea

Nice med förbättring =) Tävlar du med KAF eller SKHRF?

Trist när djuren "glöms bort", tur för Doris att hon fick ett nytt hem nu då!

Svar: Jag tävlade inom KAF =)
Sara Andersson

2012-10-22 @ 11:36:59
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: Julia

Jättegärna bloglovin byte! (om det var det du mena haha)
Jag blev den tionde som följer dig ;)

2012-10-22 @ 17:18:16
URL: http://andren.blogg.se
Postat av: Linnea

Okej, brukar tu tävla ngt inom SKHRF? Äre bra att tävla inom KAF? =)

Svar: Jo, jag har tävlat inom SKHRF men vet inte om jag är medlem där längre... O.o Ska nog fixa nytt medlemskap. Tycker och känns som det verkar lite bättre inom KAF. Känner mej mer välkommen för första gången jag tävlade inom SKHRF visste jag inget, helt ny liksom och dom sa åt mej att plocka upp hinder men jag hade ju INGEN ANING hur dom skulle sitta. Sen har det alltid vart tävlingar så långt bort ifrån där jag bor så tar lång tid att åka för att komma fram i tid :/
Sara Andersson

2012-10-23 @ 14:10:57
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: Johanna o Hogge

Hej Doris!! Vad söt hon är!

2012-10-29 @ 22:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0